Крім елементарних правил (охайний вигляд, спокійні кольори в одязі, легкий макіяж тощо) при спілкуванні з викладачем зверніть увагу на свій голос. Як відомо, інколи значно важливіше не те, що людина говорить, а як говорить.
Психологи виявили основні емоційні реакції людини на різні варіанти висоти та тембру голосу співрозмовника.
Високий та дзвінкий голос асоціюється не тільки з юністю, енергійністю, але й незрілістю та відсутністю досвіду. Крім того, пронизливий високий звук на рівні підсвідомості сприймається як сигнал тривоги. А тому може викликати у слухача почуття дискомфорту, нервовість, навіть роздратування.
Низький голос, навпаки, асоціюється з самодостатністю, впевненістю, інтелектом. У поєднанні з правильно підібраними темпом та інтонацією такий голос стане своєрідною запорукою успішної відповіді.
Важливим є темп розповіді. Розмовляючи надто швидко, ми не даємо слухачу можливості до кінця сприйняти фразу, і він вимушений постійно “наздоганяти“ наступну. Так дійсно можна наговорити абичого і заплутати, але, частіше за все, така відповідь відразу наводить на думку, що студент недостатньо підготовлений. Вас все-одно зупинять і почнуть задавати конкретніші питання, а відтак можуть зачепити небажані Вам моменти, які при самостійній розповіді можна було б обійти.
Повільна мова також дратує: все і так уже зрозуміло, а Ви тільки збираєтесь закінчувати фразу.
Важливо вміти чітко формулювати думку, яку Ви хочете донести до слухача. Це позбавить від “мичання“ в паузах між смисловими відрізками розповіді та зменшить ризик застрягти на півслові.
Для того, щоб привернути увагу слухача до себе, спробуйте дещо понизити голос, зробити його грудним та приємним. Не слід говоритись занадто тихо – невже Ви настільки боїтеся співрозмовника? Але й кричати не варто. А головне: говоріть не так, як Вам зручно, а так, щоб слухачеві було легко сприймати.
Добавить комментарий
Предыдущие статьи:
Следующие статьи:
|